Δείτε με ποιό τρόπο να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας με γαλακτοκομικά προϊόντα
Υπάρχει πρόσφορο έδαφος για την οικοτεχνική παρασκευή των γαλακτοκομικών προϊόντων?
Πρός το πού θα πρέπει να προσανατολισθεί μια μικρή μονάδα οικοτεχνικής παρασκευής?
Εάν είστε παραγωγός γάλακτος και θέλετε να αξιοποιήσετε ΚΑΙ την υπεραξία της μεταποίησης γάλακτος,
Εάν σας ενδιαφέρει να αυξήσετε το εισόδημά σας και αγαπάτε τα γαλακτοκομικά προϊόντα
ΤΟΤΕ,
Δείτε, το πώς μπορεί κάποιος να εγκαταστήσει και να λειτουργήσει, παραγωγικά, μια μικρή μονάδα παραγωγής οικοτεχνικών γαλακτοκομικών προϊόντων
Δείτε με ποιό τρόπο εσείς μπορείτε να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας με τα γαλακτοκομικά προϊόντα – Ας ανατρέξουμε λίγο στο παρελθόν
Οι αναφορές, για την παρασκευή τυριού, στον ελλαδικό χώρο, ξεκινούν, ήδη, από την ομηρική εποχή.
Δείτε: Πολύφημος ο… πρώτος τυροκόμος
Παρόλο, όμως, πού, στη χώρα μας, τόσο, η παράδοση, όσο, και ο χώρος στάθηκαν ευνοϊκά, εντούτοις, η τεχνολογία παρασκευής, των γαλακτοκομικών προϊόντων, δεν ακολούθησε την εξέλιξη διαφόρων ευρωπαϊκών χωρών, (Γαλλία, Ιταλία, κ.α.).
Το νόημα, του επιστημονικού έργου, γαλακτοκόμων – ερευνητών, (Λιαμπέης, Πολυχρονίδης, Δημητριάδης, Ζυγούρης), στα τέλη του 19ου και αρχές 20ου αιώνα, δεν διαδόθηκε, στον απλό τυροκόμο παρασκευαστή της μεταπολεμικής περιόδου.
Αλλά, και τις τελευταίες δεκαετίες, η τεχνολογική εξέλιξη, στον τομέα της Γαλακτοκομίας – Τυροκομίας, δεν μπόρεσε να μεταδοθεί, από τις πανεπιστημιακές αίθουσες, στους χώρους παρασκευής των γαλακτοκομικών προϊόντων.
Από την άλλη μεριά, δεν αξιοποιήθηκε η ιδιαιτερότητα των διαφόρων εκλεκτών τοπικών γαλακτοκομικών προϊόντων, (γκερεμέζι, κορφή, τυρί τσαλαφούτι, πρέντζα, κ.α.).
Δείτε: Να πώς φτιάχνεται το γνήσιο, το αυθεντικό, το παραδοσιακό τυρί Τσαλαφούτι
Η είσοδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση – Η κρίσιμη δεκαετία του 1980 – Οι εξέλιξη η οποία ποτέ δεν πραγματοποιήθηκε
Αγροκτηνοτροφικοί πληθυσμοί, αλλά και τυροκομικές επιχειρήσεις, παρασκεύαζαν γαλακτοκομικά προϊόντα, με παραδοσιακό, (σήμερα μη ορθολογικό), τρόπο μέχρι το άνοιγμα της ευρωπαϊκών αγορών, την αρχή της δεκαετίας του 80.
Η εγκαθίδρυση, της νομοθεσίας, των Π.Ο.Π. τυριών, στα μέσα της δεκαετίας του 90, δεν πυροδότησε μια αντίστοιχη ποιοτική αναβάθμιση.
Η οικονομική ευμάρεια,η έλλειψη προσανατολισμού και σχεδιασμού από την Πολιτεία, οι λάθος εκτιμήσεις από τους ιδιώτες, δημιούργησαν, στη χώρα μας, έναν πολύ μεγάλο αριθμό μονάδων παρασκευής γαλακτοκομικών, στις αρχές του 21ου αιώνα.
Να πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας – Το μέλλον φαντάζει δυσοίωνο
Τα τελευταία χρόνια, ένας οδοστρωτήρας, φαίνεται να ισοπεδώνει τον ψεύτικο κόσμο, τον οποίο, εμείς φτιάξαμε.
Η παγκόσμια αγορά ανοίγει, οι αποστάσεις μηδενίζονται, η πληροφορία διαχέεται.
Οι αλλαγές, τίς οποίες έπρεπε να κάνει η χώρα, εδώ και δεκαετίες, φέρνουν, συνεχώς, στο προσκήνιο την έλλειψη ανταγωνισμού.
Πολλές τέτοιες μεταποιητικές μονάδες γάλακτος σταματούν την λειτουργία τους.
Η απόκλιση από την νομοθεσία, και η παραπλάνηση των καταναλωτών, μπορεί να δίνει ενέσεις ζωής, στους επιτήδειους, αλλά, σίγουρα, δεν δίνει λύσεις.
Δείτε: Τυρί έχω, … γάλα πού θα βρώ?
Να πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας – Εγώ θα πρέπει να παρατηρώ τις παγκόσμιες τάσεις
Τις τελευταίες δεκαετίες, τόσο η χώρα μας, όσο και οι ανεπτυγμένες χώρες, συνολικότερα, βιώνουν μια Αναγέννηση στον τομέα των τροφίμων.
Παρόλο, πού, η μεγάλη μάζα, των ανθρώπων, είναι εθισμένη στο πρόχειρο φαγητό, εντούτοις, υπάρχουν πληθυσμιακές κοινότητες, οι οποίες ενδιαφέρονται τόσο για ποιοτικά, αλλά, και, για ”ξεχωριστά” τρόφιμα.
Ήδη, εδώ και κάμποσο καιρό, έχει αρχίσει να αναπτύσσεται μια τάση στην αγορά, η οποία θέλει τους καταναλωτές να ενδιαφέρονται λιγότερο, για το μέγεθος της μερίδας του φαγητού.
Όμως, αυτοί, οι καταναλωτές ενδιαφέρονται περισσότερο για την ποιότητα (flavor και θρεπτική αξία), αλλά, και για το ιστορικό, των συστατικών, αυτού, του φαγητού.
Λειτουργία επιχείρησης γαλακτοκομικών προϊόντων – Υπάρχει πρόσφορο έδαφος για την οικοτεχνική παρασκευή γαλακτοκομικών προϊόντων?
Η χώρα μας, τις δεκαετίες 80 και 90, έζησε την πτώση των οικοτεχνικών γαλακτοκομικών μονάδων, (και άρα των οικοτεχνικών γαλακτοκομικών προϊόντων), ακολουθώντας, την τάση για ένα ποιοτικότερο, και οικονομικότερο βιομηχανικό προϊόν.
Οι τάσεις, μιας παγκόσμιας κουλτούρας, (Gourmet, Foodie, Slow Fooder κ.α.), δημιουργούν νέες ανάγκες.
Gourmet, Foodie, Slow Fooder
(Gourmet είναι ο λάτρης του εκλεκτού φαγητού).
(Foodie είναι αυτός που έχει χόμπι και πάθος για οτιδήποτε σχετίζεται με το φαγητό. Συμπεριλαμβανομένης της κατανόησης του τρόπου που αυτό παρασκευάζεται ή προετοιμάζεται).
(Slow Fooder είναι αυτός που στέκεται απέναντι στην νοοτροπία του πρόχειρου φαγητού, και της εξαφάνισης των παραδοσιακών τοπικών προϊόντων.
Είναι αυτός που αντιτίθεται στο μειωμένο ενδιαφέρον που έχουν οι άνθρωποι για τα τρόφιμα που καταναλώνουν.
Το κίνημα Slow Food λειτουργεί για να υπερασπιστεί την βιοποικιλότητα των τροφίμων.
Προωθεί την οικο – γαστρονομία την εκπαίδευση της γεύσης, και την σύνδεση των παραγωγών εξαιρετικών τροφίμων με τους καταναλωτές).
Οι ανάγκες, αυτές, μπορούν να καλυφθούν, μέσω της γενικότερης θεώρησης, η οποία εμπλέκει την οικοτεχνική παρασκευή.
Έτσι, στο προσκήνιο εμφανίζεται, η ιδέα της εγκατάστασης, και της λειτουργίας μιας μικρής μονάδας (ή φάρμας), στην οποία θα φτιάχνονται οικοτεχνικά γαλακτοκομικά προϊόντα.
Η ιδέα παίρνει σάρκα και οστά εάν, εμείς αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα, τα οποία έχει ο τόπος μας, ώστε, εμείς να φτιάξουμε ένα ανταγωνιστικό προϊόν.
Το ”προϊόν”, αυτό, δεν θα είναι μονοδιάστατο.
Το ”προϊόν”, αυτό μπορεί να περιλαμβάνει δραστηριότητες αγροτουρισμού, επιδείξεις τρόπου τυροκόμησης, σεμινάρια γαστρονομίας, κ.λ.π.
Να πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας – Ποιό είναι το Οικοτεχνικό προϊόν?
Ένα ”οικοτεχνικό” (artisan) ή (artisanal) γαλακτοκομικό προϊόν φτιάχνεται, κυρίως, με το χέρι, σε μικρές παρτίδες, και χαρακτηρίζεται τόσο από ένα παραδοσιακό πρωτόκολλο παρασκευής, όσο και από την τεχνική, του ίδιου, του τυροκόμου.
Λειτουργία επιχείρησης γαλακτοκομικών προϊόντων – Ποιό είναι το προϊόν της φάρμας (farmstead)
Για να χαρακτηριστεί ένα γαλακτοκομικό προϊόν, ως προϊόν φάρμας, (farmstead ή farmhouse), θα πρέπει, αυτό, το προϊόν να παρασκευάζεται με γάλα, από το κοπάδι, το οποίο ανήκει στην επιχείρηση ή από το κοπάδι, το οποίο βρίσκεται στην φάρμα.
Μέγεθος Επιχείρησης παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων
Στον παρακάτω πίνακα αναφέρονται 3 είδη επιχείρησης.
Οι τιμές είναι ενδεικτικές και παρουσιάζονται, κυρίως, για να δώσουν μια εικόνα στους ενδιαφερομένους.
Πολύ μικρή επιχείρηση | Μικρή επιχείρηση | Μεσαία επιχείρηση |
Παραγωγή λιγότερο από 5.000 κιλά τυρί τον χρόνο | Παραγωγή από 5.000 έως 10.00 κιλά τυρί τον χρόνο | Παραγωγή από 10.000 έως 50.000 κιλά τυρί τον χρόνο |
20 πρόβατα | 100 πρόβατα | 200 πρόβατα |
15 αίγες | 50 αίγες | 100 αίγες |
5 αγελάδες | 10 αγελάδες | 20 αγελάδες |
Δείτε: Να πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας – Μέρος 2ο
Να πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων
Θα παρουσιασθεί μια σειρά άρθρων για το πώς μπορούμε να επιτύχουμε την ορθή λειτουργία και την βιωσιμότητα μιας μονάδας οικοτεχνικής παρασκευής γαλακτοκομικών προϊόντων.
Θα αναπτυχθούν θέματα όπως:
Ταυτότητα προϊόντος – Brand name
Ανταγωνιστικότητα
Πιστοποίηση
Στοχευμένη διαφήμιση
Προώθηση στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Business Plan
Δομή της Επιχείρησης
και πολλά πολλά άλλα!