Home Λειτουργία Επιχείρησης Να πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας – Μέρος...

Να πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας – Μέρος 2ο

47
0
πρωτοσέλιδο-Να πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας – Μέρος 2ο

Να πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας με τα γαλακτοκομικά προϊόντα

Τί είναι αυτό, το οποίο πραγματικά, εμάς θα μάς ωθήσει να ασχοληθούμε επαγγελματικά με την οικοτεχνική παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων?

Είμαστε έτοιμοι να αλλάξουμε τον τρόπο ζωής μας?

Εάν είστε παραγωγός γάλακτος και θέλετε να αξιοποιήσετε ΚΑΙ την υπεραξία της μεταποίησης γάλακτος,

Εάν, εσάς, σάς ενδιαφέρει να αυξήσετε το εισόδημά σας, και, εσείς αγαπάτε τα γαλακτοκομικά προϊόντα

ΤΟΤΕ,

Δείτε, τον τρόπο με τον οποίο μπορεί κάποιος να εγκαταστήσει και να λειτουργήσει, παραγωγικά, μια μικρή μονάδα παραγωγής οικοτεχνικών γαλακτοκομικών προϊόντων

Να πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας με τα γαλακτοκομικά προϊόντα
Το προφίλ ενός επιτυχημένου παρασκευαστή – Τί εμένα μού λέει η προσωπική μου εμπειρία

Αναμφίβολα, δεν μπορεί ο καθένας να εγκαταστήσει και να λειτουργήσει, με αποτελεσματικό τρόπο, μια μικρή μονάδα παρασκευής οικοτεχνικών γαλακτοκομικών προϊόντων.

Οι επισκέψεις μου, σε φάρμες του εξωτερικού, εμένα με κάνουν να πιστεύω, πώς, ο επιτυχημένος παρασκευαστής θα πρέπει να είναι ανεξάρτητο πνεύμα, να έχει ανοικτό μυαλό, να μπορεί να ανταπεξέλθει στην πολύ και στην σκληρή εργασία και, να είναι καλλιτέχνης.

Να πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας – Μέρος 2ο
Οικοτεχνείο παρασκευής τυριού χαλούμι. Δείτε την απλότητα του εξοπλισμού και των σκευών. Προπάνιο, καζάνια, τυροτράπεζα. Χαμηλό κεφάλαιο, άρα χαμηλές αποσβέσεις. Εγώ δεν εξαρτάμαι από το ηλεκτρικό ρεύμα. Δεν έχω φθορές ή καταστροφές ενός ακριβού εξοπλισμού. Δεν κάνω έξοδα, δεν καλώ μάστορα, δεν χάνω χρόνο και ενέργεια.

Στην περίπτωση, στην οποία, ο ίδιος, ο παρασκευαστής κατέχει και φάρμα γαλακτοπαραγωγικών ζώων, τότε, αυτός, ο παρασκευαστής θα πρέπει:

Να αγαπάει πολύ τα ζώα, και να είναι αγρότης, (δηλαδή, ο ίδιος να παράγει ζωοτροφές).

Να πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας  – Πρέπει να βρούμε το κίνητρο

Ένα σημαντικό ζήτημα, το οποίο, εμάς θα πρέπει να μάς απασχολήσει, είναι:

Για ποιό λόγο, εμείς θέλουμε να εγκαταστήσουμε, και να λειτουργήσουμε αυτήν, την  επιχείρηση?

Στην συγκεκριμένη περίπτωση, εμείς θα πρέπει, με ειλικρίνεια και σοβαρότητα, να βρούμε το κίνητρο, το οποίο, εμάς, μάς ωθεί, ώστε, εμείς να ασχοληθούμε με την οικοτεχνική παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων.

Τί γίνεται όταν, εμείς εργαζόμαστε, ήδη, στο χώρο των γαλακτοκομικών, αλλά, ασφυκτιούμε από το καθεστώς, το οποίο επιβάλλει η εργοδοσία? Θεωρούμε, ότι εάν η επιχείρηση ήταν δική μας, θα μπορούσαμε να απασχολούμαστε, ευχάριστα, π.χ. 70 ώρες την εβδομάδα, όταν, σήμερα, οι 40 ώρες την εβδομάδα, εμάς, μάς φαίνονται ατελείωτες?

Θεωρούμε, απλά, ότι, η τιμή πώλησης, του γάλακτος, εμάς, μάς αδικεί, και θέλουμε να αξιοποιήσουμε, την υπεραξία του?

Ή μήπως έχουμε και ”καλλιτεχνικό” πνεύμα?

και, έτσι, μέσω, της παρασκευής νέων και ιδιαίτερων προϊόντων, ευελπιστούμε στην κάλυψη, των δικών μας προσωπικών αναγκών?

Λειτουργία επιχείρησης με γαλακτοκομικά προϊόντα
Το κίνητρο ενός επιτυχημένου παρασκευαστή – Τί εμένα μού λέει η προσωπική μου εμπειρία

Όσο και να μας φαίνεται περίεργο, η ανάγκη ΄”να κάνω λεφτά”, δεν αποτελεί το Νο 1 κίνητρο, για την συντριπτική πλειοψηφία των επιτυχημένων παρασκευαστών, οι οποίοι δραστηριοποιούνται σε χώρες του εξωτερικού.

Να πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας – Μέρος 2ο
Τί είδους χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχει ένας παρασκευαστής των οικοτεχνικών γαλακτοκομικών προϊόντων? Να έχει φαντασία? Να έχει καλλιτεχνικό πνεύμα? Σε κάθε περίπτωση η επιτυχία έγκειται στον συνδυασμό πολλών δεξιοτήτων. Το πάν είναι να μπορεί κανείς να εξελιχθεί και να προσαρμοσθεί στις συνθήκες.

Συνοπτικά, εγώ θα σάς έλεγα ότι, η βασική κινητήριος δύναμη ξεκινά από:

—Το πάθος για τα ζώα, και το βίωμα ενός συγκεκριμένου τρόπου ζωής,

—Την επιθυμία να δημιουργηθεί ένα προϊόν προστιθέμενης αξίας, σε ένα υπάρχον αγρόκτημα,

—Την επιθυμία να εγκαταλειφθεί, ένα προηγούμενο επάγγελμα, ή ένας μη ικανοποιητικός τρόπος ζωής, για την αναζήτηση, ενός περισσότερο φυσικού – αγροτικού τρόπου ζωής.

—Την έλξη, την οποία ασκεί το οικοτεχνικό γαλακτοκομικό προϊόν. Το συνεχώς αυξανόμενο κύρος, και η δυναμική, της αγοράς, λειτουργούν ως, μαγνήτης, σε κάθε παρασκευαστή.

Να πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας  – Οι 2 κατηγορίες των παρασκευαστών
Εμείς θα πρέπει να μπορούμε να αφουγκραζόμαστε το τί ζητά ο καταναλωτής, και κυρίως, το πόσα χρήματα, αυτός, ο καταναλωτής μπορεί να διαθέσει!

Θα μπορούσαμε να χωρίσουμε τους παρασκευαστές (επίδοξους και μη) οικοτεχνικών γαλακτοκομικών προϊόντων σε 2 κατηγορίες.

1η κατηγορία

—Σε αυτούς, τους παρασκευαστές, οι οποίοι παράγουν γάλα.

Δηλαδή, σε αυτούς, τους παρασκευαστές, οι οποίοι είναι ήδη κτηνοτρόφοι.

2η κατηγορία

—Σε αυτούς, τους παρασκευαστές, οι οποίοι δεν παράγουν γάλα.

Αυτοί, οι παρασκευαστές προμηθεύονται, το απαιτούμενο γάλα, από κτηνοτρόφους.

Να πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας – Μέρος 2ο
Ο οικοτέχνης, ο οποίος παράγει το δικό του γάλα έχει σημαντικό πλεονέκτημα!
Υβριδισμός

Βέβαια, υπάρχει και μια ενδιάμεση κατηγορία:

Σε αυτήν, την κατηγορία, ανήκουν, αυτοί, οι παρασκευαστές, οι οποίοι παράγουν γάλα, αλλά, οι παραγόμενες ποσότητες, του γάλακτος, είναι μη επαρκείς.

Έτσι, αν και οι ίδιοι είναι κτηνοτρόφοι, αυτοί, οι παρασκευαστές προμηθεύονται επιπλέον ποσότητες γάλακτος, από άλλους γαλακτοπαραγωγούς.

Να πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σαςΗ δημιουργία φάρμας αποτελεί προτεραιότητα

Η επιτυχημένη ενασχόληση με την επαγγελματική παρασκευή, των οικοτεχνικών γαλακτοκομικών προϊόντων, σίγουρα, απαιτεί ένα συνδυασμό, πολλών παραγόντων.

Οι παρασκευαστές οικοτεχνικών γαλακτοκομικών προϊόντων θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν το πλεονέκτημα, το οποίο θα τους δώσει η δημιουργία της δικής τους φάρμας. Ο χώρος της φάρμας μπορεί να δράσει ενισχυτικά στο brand name της επιχείρησης.  

Δείτε: Γιατί όλα τα τυριά έχουν την ίδια γεύση? Μέρος 1ο

Η χρησιμοποίηση ποιοτικού γάλακτος, ίσως, αποτελεί τον καθοριστικότερο παράγοντα, στον δρόμο για την επιτυχία.

Προσωπικά, θεωρώ, ότι ένας (υποψήφιος) παρασκευαστής, δεν μπορεί να έχει αξιώσεις, από την παγκόσμια αγορά, εάν, δεν έχει δημιουργήσει την δική του φάρμα, γαλακτοπαραγωγικών ζώων.

Για όσους, αυτή, η πραγματικότητα φαντάζει αδύνατη, τότε, αυτοί οι φιλόδοξοι παρασκευαστές θα πρέπει να προσανατολιστούν, τουλάχιστον, στην δημιουργία μιας στενής συνεργασίας, ή σε έναν συνεταιρισμό, με κάποιον κτηνοτρόφο.

Στην περίπτωση, αυτή, (δηλαδή, στην περίπτωση, της δημιουργίας μιας στενής συνεργασίας) είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό, ότι, η συνολική λειτουργία, αυτής, της γαλακτοπαραγωγικής φάρμας, θα εξυπηρετεί, εις το ακέραιο, τους σκοπούς, της επιχείρησης, των οικοτεχνικών γαλακτοκομικών.

Να πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας – Μέρος 2ο
Τυρί Φέτα ωριμάζει σε βαρέλι. Πόσο άραγε μπορεί να πουληθεί, αυτό, το τυρί? Μήπως, εμείς θα  πρέπει να προσανατολιστούμε σε οικοτεχνικά τυριά υψηλής προστιθέμενης αξίας? Η φιλοσοφία είναι: Δεν διαθέτουμε κάτι απλά φαγώσιμο. Αλλά, εμείς παρασκευάζουμε προϊόντα ”τέχνης” με την σφραγίδα του παρασκευαστή.
Να πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σαςΘα απαιτηθεί η αλλαγή της σταδιοδρομίας και η αλλαγή του τρόπου ζωής

Σε όποια από, τις προαναφερθείσες κατηγορίες και, εάν, ανήκετε, εσείς θα απαιτηθεί να αλλάξετε, πολλά πράγματα, στην, μέχρι τώρα, ζωή σας.

Ας πάρουμε μια γενική εικόνα.

Ποιά είναι τα πλεονεκτήματα και ποιά είναι τα μειονεκτήματα των κτηνοτρόφων?

Οι γαλακτοπαραγωγοί διαθέτουν, ήδη, ζώα, και έχουν στην κατοχή τους μια φάρμα, (χώρο, εξοπλισμό).

Αυτοί, οι γαλακτοπαραγωγοί έχουν προσαρμοστεί στην αγροκτηνοτροφική ζωή, και ξέρουν (λιγότερο ή περισσότερο), το γενικότερο σύστημα διαχείρισης των ζώων.

πρωτοσέλιδο - Τυρί Τσαλαφούτι - Made in Theodoriana
Κάποιοι θεωρούν, (και όχι αδικαιολόγητα), ότι ειδικά στη χώρα μας, ο ”πετυχημένος” παρασκευαστής θα πρέπει να είναι εξαιρετικά επιτήδειος ή να έχει μεγάλα κεφάλαια ή και, ακόμα, να έχει διασυνδέσεις με την διεφθαρμένη εξουσία. Υπάρχει όμως, και η άλλη πλευρά.

Αυτοί, οι κτηνοτρόφοι μπορεί, επίσης, να διαθέτουν κάποιες τυροκομικές δεξιότητες.

Όλοι, αυτοί, οι κτηνοτρόφοι – γαλακτοπαραγωγοί θα απαιτηθεί να βρούν χρόνο, ώστε, οι ίδιοι να παρακολουθήσουν μαθήματα επιμόρφωσης σχετικά με την οικοτεχνική τυροκόμηση, το μάρκετινγκ, κ.λ.π.

Επίσης, αυτοί, οι κτηνοτρόφοι θα χρειαστεί να προσαρμόσουν τον τρόπο επικοινωνίας τους, στη βάση μιας εποικοδομητικής συνεργασίας με πιθανούς πελάτες, πωλητές, κ.λ.π.

Ποιά είναι τα πλεονεκτήματα και ποιά είναι τα μειονεκτήματα των ΜΗ κτηνοτρόφων?

Ας δούμε τώρα αυτούς, τους παρασκευαστές, οι οποίοι δεν παράγουν γάλα.

Να πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας – Μέρος 2ο
Η οργάνωση της παραγωγικής διαδικασίας θα πρέπει να αποτελεί ένα κύριο μέλημα για τους οικοτέχνες παρασκευαστές.

Αυτοί, οι παρασκευαστές, μπορεί να είναι τυροκόμοι, (υπάλληλοι ή να διαθέτουν ήδη μια μικρή τυροκομική μονάδα), οι οποίοι έζησαν όλοι την ζωή τους στην ύπαιθρο.

Ή, αυτοί, οι παρασκευαστές μπορεί να είναι άνθρωποι της πόλης, οι οποίοι πέρασαν πολλά χρόνια, πίσω από ένα γραφείο.

Όσοι, ανήκουν στην κατηγορία, αυτή, (2η κατηγορία), μπορεί να διαθέτουν κάποια κεφάλαια, μπορεί να έχουν κάποιες επιχειρηματικές ικανότητες, και να γνωρίζουν περισσότερο, ή λιγότερο την αγορά.

Παρόλα αυτά, αυτοί, οι παρασκευαστές, θα απαιτηθεί να προσαρμοστούν στις συνθήκες της αγροκτηνοτροφικής ζωής, (το οποίο απαιτεί τουλάχιστον καλή φυσική κατάσταση) και να μάθουν το γενικότερο σύστημα διαχείρισης των ζώων.

Επίσης, αυτοί, οι παρασκευαστές, μπορεί να χρειασθεί να βελτιώσουν τις τυροκομικές τους δεξιότητες.

Δείτε: Να πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας – Μέρος 3ο

Λειτουργία επιχείρησης με γαλακτοκομικάΝα πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας

Θα παρουσιασθεί μια σειρά άρθρων για το πώς μπορούμε να επιτύχουμε την ορθή λειτουργία και την βιωσιμότητα μιας μονάδας οικοτεχνικής παρασκευής γαλακτοκομικών προϊόντων.

Θα αναπτυχθούν θέματα όπως:

Ταυτότητα προϊόντος – Brand name

Ανταγωνιστικότητα

Πιστοποίηση

Στοχευμένη διαφήμιση

Προώθηση στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

Business Plan

Δομή της Επιχείρησης

και πολλά πολλά άλλα!

Previous articleΦάρμα παρασκευής τυροκομικών προϊόντων – Τί φυλή αιγών να επιλέξω?
Next articleΝα πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας – Μέρος 1ο

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here