Ποιά είναι η ιστορία διάδοσης του κεφίρ? Δείτε με ποιό τρόπο διαδόθηκε το κεφίρ
Η ιστορία διάδοσης του κεφίρ – Γιατί η γενέτειρα του κεφίρ θεωρείται το όρος Καύκασος
Το ποτό κεφίρ, (και οι σπόροι κεφίρ), πρωτοδημιουργήθηκε – πρωτοεμφανίστηκε, εδώ και χιλιάδες χρόνια, (κανείς δεν γνωρίζει ακριβώς πότε), σε μια περιοχή, η οποία εκτείνεται, από τον Καύκασο, μέχρι την σημερινή Μογγολία.
Δείτε το βίντεο: Ποιό είναι το καλύτερο κεφίρ? Δείτε το πώς θα επιλέξετε το αυθεντικό κεφίρ!

Παρόλα αυτά, φαίνεται ότι, με το πέρασμα των αιώνων, η τεχνολογία παρασκευής, του κεφίρ εγκαταλείφθηκε, και οι σπόροι χάθηκαν, από, όλη την περιοχή, των αχανών στεπών της Ασίας.
Το κεφίρ παρέμεινε, μόνον, στην περιοχή της οροσειράς του Καυκάσου.
Έτσι, η ιστορία διάδοσης, του κεφίρ, είναι συνυφασμένη με αυτό το βουνό.
Όθεν, πολλοί, θεωρούν ότι, γενέτειρα, του κεφίρ, είναι ο Καύκασος.
Η ιστορία διάδοσης του κεφίρ – Οι σπόροι του Προφήτη

Θρύλοι και παραδόσεις αναφέρουν ότι, οι σπόροι, του κεφίρ, δόθηκαν στους ορεσίβιους του Καυκάσου, ως δώρο, από τον Προφήτη Μωάμεθ.
Ο Μωάμεθ δίδαξε, αυτούς, τους ορεσίβιους, τον τρόπο να φτιάχνουν το ποτό κεφίρ, από, τους σπόρους αυτούς.
Οι λαοί του Καυκάσου, προοδευτικά, αντιλήφθηκαν ότι, το ποτό αυτό, τούς έδινε υγεία και μακροζωία.
Υπακούοντας, δε, στην θέληση του Προφήτη, αυτοί, οι λαοί, κρατούσαν, ως επτασφράγιστο μυστικό, τόσο, την ύπαρξη, των θαυματουργών σπόρων, όσο, και γενικότερα, την τεχνολογία παρασκευής, αυτού, του ποτού.
Δείτε: Κόκκοι κεφίρ -Το δώρο των Θεών

Η γνώση, για την παρασκευή, του κεφίρ, περνούσε από γενιά σε γενιά.
Οι, δε, σπόροι ονομάστηκαν, Σπόροι του Προφήτη, ή Σπόροι του Μωάμεθ.
Το, δε, κεφίρ θεωρείτο Δώρο του Αλλάχ.
Η ιστορία διάδοσης του κεφίρ – Η φήμη του κεφίρ περνά τα όρια του Καυκάσου
Ρώσοι στρατιώτες και αξιωματικοί, κατά την διάρκεια των πολέμων του Καυκάσου, τον 19ο αιώνα, αλλά, και επισκέπτες του θέρετρου Πγιατνγκόρσκ (Пятигорск), μετέφεραν, στην υπόλοιπη Ρωσία, τις καλύτερες εντυπώσεις για ένα τοπικό ποτό γάλακτος.

Το ποτό, αυτό, όλοι αυτοί, το προμηθεύονταν, από την φυλή Καρατσάι, (карачаевцами) μουσουλμανικού θρησκεύματος.
Η φυλή Καρατσάι ζούσε στην ευρύτερη περιοχή του Καρατσαεβσκ, (Карачаевск).
Έτσι, στα μέσα του 19ου αιώνα, άρχισαν να φθάνουν φήμες, στην Ρωσία, ότι στον Καύκασο φτιαχνόταν ένα υπέροχο ποτό γάλακτος:
πολύ νόστιμο, λίγο μεθυστικό, και πολύ θεραπευτικό.

Η πρώτη επίσημη αναφορά, για το κεφί,ρ έγινε στο κείμενο της έκθεσης, της Ιατρικής Εταιρίας του Καυκάσου το 1867.
Η αναφορά, αυτή, μιλούσε για τα οφέλη του κεφίρ.
Σύντομα, δε, στις συνελεύσεις των ευγενών, της Ρωσίας, άρχισαν να διαδίδονται ιστορίες για ένα μυστηριώδες ποτό, το οποίο πίνουν οι ορεσίβιοι στον Βόρειο Καύκασο.
Την ίδια περίοδο, το κεφίρ πωλείτο ως ποτό, με μεγάλη επιτυχία, σε πολύ ακριβή τιμή.

Ακόμη και ο Πούσκιν μιλούσε πολύ κολακευτικά για αυτό το ποτό κεφίρ.
Παρόλα αυτά, κανένας στην Ρωσία, δεν μπορούσε να φτιάξει ποτό κεφίρ.
Ακόμη και οι Ρώσοι επιστήμονες δεν μπορούσαν να παρασκευάσουν κόκκους κεφίρ με τεχνητό τρόπο.
Δείτε: Μικροοργανισμοί στους κόκκους κεφίρ – Ποιοί είναι? Τί δουλειά κάνουν?
Η ιστορία διάδοσης του κεφίρ – Η ανάθεση μιας σημαντικής αποστολής

Έτσι, την άνοιξη του 1908, η Πανρωσική Ιατρική Εταιρία απευθύνθηκε στον ταλαντούχο γαλακτοκόμο, και διακεκριμένο επιχειρηματία Νικολάι Μπλαντόβ.
Η Πανρωσική Ιατρική Εταιρία, ζήτησε από τον Μπλαντόβ να παράξει ο ίδιος ένα τέτοιο θεραπευτικό ποτό γάλακτος, στις εγκαταστάσεις, τις οποίες, ο Μπλαντόβ είχε στην Μόσχα.
Οι αδερφοί Μπλαντόβ διατηρούσαν, από το 1883, μια βιομηχανία παρασκευής γαλακτοκομικών στην Μόσχα.
Ήδη, δε, από τις αρχές του 20ου αιώνα, οι αδερφοί Μπλαντόβ ίδρυσαν και μια δεύτερη μονάδα στο Κισλοβόντσκ, (Кисловодск), στους πρόποδες του Καυκάσου.

Ο τοπικός Πρίγκηπος, της φυλής Καρατσάι, ο Μπεκ – Μίζρα (Бек-Мырза Ожаевич), ήταν ο προμηθευτής γάλακτος αυτών, των τυροκομείων, των αδελφών Μπλαντόβ.
Φυσικά, ο ίδιος γνώριζε το μυστικό της παρασκευής, αυτού, του θαυματουργού ποτού, το οποίο λαχταρούσαν στην Ρωσία.
Ο Νικολάι Μπλαντόβ συνέλαβε αμέσως το τι έπρεπε να γίνει.
Έπρεπε να βρεθεί ένα ικανό άτομο, το οποίο θα πήγαινε στην οικία του ανύμφευτου Πρίγκιπα και, θα τον ”έπειθε” να πουλήσει, στην εταιρία των Μπλαντόβ, μια μικρή ποσότητα από τους πολύτιμους σπόρους.
Η ιστορία διάδοσης του κεφίρ- Η σαγηνευτική ”κατάσκοπος”
Ο Νικολάι Μπλαντόβ επέλεξε, για αυτήν, την αποστολή, την μόλις 20 ετών, εξαιρετικά ταλαντούχα βοηθό του.

Την Ιρίνα (Μακάροβα τότε), Ζαχάροβα (αργότερα).
Η Ιρίνα είχε αποφοιτήσει από Κτηνοτροφική και Γαλακτοκομική Σχολή, και είχε εξειδικευτεί στην παραγωγή τυριού Καμεμπέρ, (Camembert), αλλά, και στην παραγωγή του βουτύρου.
Η νεαρή πανέμορφη παρασκευάστρια εργαζόταν, ήδη, από το 1905, στα εργοστάσια, των αδελφών Μπλαντόβ, στην Μόσχα.
Η ιστορία διάδοσης του κεφίρ – Αναζητώντας μάταια το μυστικό παρασκευής του κεφίρ
Η Ιρίνα έφθασε στο Κισλοβόντσκ, και από εκεί, πήρε τον δρόμο προς την οικία του Πρίγκιπα, στο Καρατσαεβσκ, (Карачаевск), συνοδευόμενη από τον Διευθυντή των τυροκομείων Μπλαντόβ, τον Αλέξανδρο Βασίλεβ (Александр Васильевич Васильев).

Η Ιρίνα, έμεινε, μαζί με τον Αλέξανδρο Βασίλεβ, στην οικία του Πρίγκιπα Μπεκ – Μίζρα, για έναν ολόκληρο μήνα.
Η ζωή περνούσε πολύ ευχάριστα.
Ο Πρίγκιπας τής προσέφερε τα πάντα απλόχερα.
Αλλά, όσο και αν προσπαθούσε, η ίδια, δεν μπορούσε να μάθει το μυστικό της παρασκευής, του θαυματουργού ποτού γάλακτος.
Όταν ο Πρίγκιπας έλειπε, η ίδια μαζί με τον Αλέξανδρο Βασίλεβ ταξίδευε στα χωριά, ρωτώντας τους ντόπιους, για το θαυματουργό ποτό.
Οι ορεσίβιοι υποδέχονταν την Ιρίνα με εορταστική διάθεση, αλλά, κανείς, από αυτούς, τους ορεσίβιους, δεν ανέφερε οτιδήποτε για το ποτό.

Η Ιρίνα ήταν φανερά απογοητευμένη.
Η ίδια έβλεπε, ότι, ουσιαστικά, η αποστολή είχε αποτύχει.
Η Ιρίνα δεν μπορούσε, καν, να συλλέξει οποιαδήποτε χρήσιμη πληροφορία για αυτό το μυστηριώδες ελιξήριο.
Η Ιρίνα αποφασίζει, λοιπόν, να εγκαταλείψει, μαζί με τον Αλέξανδρο Βασίλεβ, την οικία του Πρίγκιπα.
Πράγματι, οι δυό τους, μαζεύουν τα πράγματά τους, και ξεκινούν για το Κισλοβόντσκ, την έδρα των τυροκομείων, των αδελφών Μπλαντόβ.
Η ιστορία διάδοσης του κεφίρ – Η απαγωγή της Ιρίνα
Στον δρόμο, προς την βάση τους, στο Κισλοβόντσκ, μια ομάδα ένοπλων ιππέων, τούς σταματά.

Αυτοί, οι οπλισμένοι ιππείς στάλθηκαν με εντολή του Πρίγκιπα να απαγάγουν την ”νύφη”.
Η αρπαγή, της νύφης, θεωρούνταν κοινή πρακτική, σύμφωνα, με το αρχαίο έθιμο, στον Καύκασο.
Οι ιππείς αρπάζουν την Ιρίνα, και γυρνούν, πίσω, στο Καρατσαεβσκ.
Ο Αλέξανδρος Βασίλεβ, συνειδητοποιώντας το τί έχει συμβεί, κατευθύνεται γρήγορα, με το άλογό του, στο Κισλοβόντσκ.
Εκεί, ο Αλέξανδρος Βασίλεβ ειδοποιεί την Χωροφυλακή.
Η ιστορία διάδοσης του κεφίρ – Ο ερωτευμένος Πρίγκιπας
Όταν, οι απαγωγείς παρέδωσαν, την Ιρίνα, στον Πρίγκιπα, αυτός, τής ζήτησε συγνώμη για την αναστάτωση, τής χάρισε λουλούδια, και τής ζήτησε να γίνει γυναίκα του.

Η Ιρίνα παρέμεινε σιωπηλή για να κερδίσει χρόνο.
Πράγματι, πριν ο Πρίγκιπας πάρει απάντηση, έφθασαν οι χωροφύλακες και ελευθέρωσαν την Ιρίνα.
Δυστυχώς, για τον Πρίγκιπα, αυτός ο έρωτας δεν κατέληξε πουθενά.
Η νεαρή Ιρίνα τον απαρνήθηκε.
Η ιστορία διάδοσης του κεφίρ – Μια αποζημίωση, η οποία άλλαξε τον κόσμο
Παρά το γεγονός, ότι, η απαχθείσα, ουσιαστικά, δεν υπέστη κάποια ζημία, οι εκπρόσωποι, της εταιρίας των αδελφών Μπλαντόβ, απαίτησαν αυστηρή τιμωρία, για τον αυθάδη Πρίγκιπα.

Λόγω, της ευγενούς καταγωγής του ανδρός, στην υπόθεση ενεπλάκην και ο τσάρος Νικόλαος Β΄.
Ο τσάρος λαβαίνοντας υπόψη, συνολικά, τα γεγονότα, καθώς, και ότι, επρόκειτο για εκπρόσωπο της ορεινής αριστοκρατίας, αποφάσισε, ότι, ο Πρίγκιπας θα έπρεπε να καταβάλει, στην Ιρίνα, ως αποζημίωση, 10 λίβρες σπόρους κεφίρ.
Έτσι, οι ανεκτίμητοι σπόροι κεφίρ μεταφέρθηκαν στην Μόσχα, στην επιχείρηση, των αδελφών Μπλαντόβ.
Μετά την ετυμηγορία, η Ιρίνα παρέμεινε στην οικία, του Πρίγκιπα, για έναν ακόμη μήνα, μελετώντας τον τρόπο παρασκευής, του κεφίρ.
Λέγεται ότι όλο αυτό το διάστημα, ο Πρίγκιπας τής έστελνε, κάθε πρωί, μια τεράστια ανθοδέσμη.